Alla inlägg under april 2008

Av Karin - 29 april 2008 13:18

Känns ju inte helt konstigt att det kliar i näsan om man så säger.

Av Karin - 28 april 2008 10:25

Jaha, det tycks finnas en gud trots allt, dessutom av den straffande sorten.

Scenario:

Kvinna, drygt 40, tycker att våren och försommaren är de absolut mest fantastiska årstiderna, vilket hon säger högt hela tiden. Det är då hon får energi och lust att leva igen.

Den straffande guden: "Jaha, vad ser vi här då? En som har hittat något bra, en positiv grej att se fram emot den mörka delen av året! Måste vi ordna, så kan vi inte ha det."

Kablammm..... kvinna drygt 40 drabbas av pollentrollen för första gången.

Var det verkligen nödvändigt?? Hur tänkte han där???

Av Karin - 17 april 2008 21:44

Om man känner sig obeskrivligt deprimerad och därför beger sig till stan för att shoppa kläder, bör man betänka att provrumssituationen inte direkt är något lyckopiller. Särskilt olämpligt är det att prova gammelrosa något genomskinliga något för små toppar.

Oink oink!

Av Karin - 10 april 2008 21:20

Jag är där men jag är inte där

I min egen bubbla går jag

Likgiltig och trött

Och väntar.

Av Karin - 8 april 2008 22:15

Jag tycker att det enda folk pratar om nuförtiden är renovering av sina lägenheter/villor/landställen.

Är det det enda som är intressant?


Varför denna superfixering?


Är det TV:s fel?


Inget duger.
Allt ska göras om och bli stilrent, smakfullt, personligt och modernt.


Eller har det alltid varit så här, bara det att jag blivit medelålders och träffar andra medelålders människor som redan gjort allt man ska göra och bara har detta kvar (och dessutom har råd!)? Det verkar dessutom ofta bli evighetsprojekt, det är ju alltid något mer som "behöver" göras.


Ja, jag är likadan själv, jag tjatar om allt jag ska göra med min lägenhet för att kunna sälja den, och jag funderar på hur min drömbostad ska se ut.


Behöver jag nämna att den ska vara stilren, smakfull, personlig och modern?

Av Karin - 7 april 2008 22:41

- Men hon äter i alla fall, och så länge hon äter är det ju antagligen ingen fara.


- Man är ju inte direkt pigg!


- Tåget mot Hjulsta är sex minuter försenat och avgår från Kungsträdgården om cirka en minut. Orsaken är ett tidigare vagnfel.


- Men du har inga barn och grejer då?

- Närå, fy fan, inge sånt!

- Ha ha!

- Jag ska hitåt, vi hörs.


- Hon vill bara stå på scen, hon blir så lycklig! Som den galna mor jag är har jag sagt att det där är inget för dig! Det där sticker inte ut på något sätt!


- Det går inte att gratinera med gasspis! 


- Det finns fler mandariner här tror jag.


- Enligt min plan ska du vara klar med det nästa vecka. Hahaha!


Ovido - Quiz & Flashcards