Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Kattjävel

Av Karin - 22 januari 2009 19:42

Vet inte vilken av dem det är, men någon är det, som igår och idag pissat i badrumspapperskorgen, och idag även på obestämd plats i vardagsrummet. Jag ligger här och lider av stanken men vet inte var den kommer ifrån. Så jävla äckligt!


Varför gör hon/han så här helt plötsligt? Kattlådan är ren och fin, de kan springa ute hur mycket de vill och det är inte iskallt.

 
 
Ingen bild

Petra

23 januari 2009 11:17

Hur gamla är de? hona/hane?

 
Ingen bild

Karin

24 januari 2009 10:31

Mor och son. Hon 8 år, han 7.

 
Ingen bild

Petra

24 januari 2009 20:37

Ok. då var det inte det jag tänkte på......men om det luktar väldigt illa så är det väl troligtvis hanen. De brukar lukta värst (gäller nog alla raser). Jag hade en gammal katt som blev senildement och inte fattade var han skulle kissa. Men han var något äldre då......man märkte det även på att han letade efter maten, gick på varma spisplattor mm.

 
Ingen bild

Karin

24 januari 2009 21:14

Jag tror nu att det är honan, Wilma, och attt det är hennes sätt att visa att hon är sur. Att hon inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet. Förra helgen var jag borta från fredag till måndag (ja, dottern var hemma förstås), sen började det. Jag tror hon är värsta mammagrisen! Eller helt enkelt en helt vanlig hona/kvinna, jag menar, vem vill inte ha uppmärksamhet? :)

Taktiken nu är:
1) Slänga ut båda katterna på morgonen för att jag inte orkar leta/tvätta kiss när jag kommer hem
2) Dutta, gulla och vara allmänt fånig när jag är hemma, dvs fjanta mig ordentligt och bry mig om dem, särskilt henne :)

 
Ingen bild

Petra

26 januari 2009 00:10

Jag röstar på 1. Nr 2 orkar du inte med under en längre tid och dessutom blir hon bara värre nästa gång du har den dåliga smaken att "överge" henne några dagar. Lycka till!

 
Ingen bild

Karin

26 januari 2009 09:10

Jag har nu försökt skapa två okej mysplatser på balkongen, förhoppningsvis utan regnrisk och med fårskinn att ligga på. Dottern släppte ut dem i morse enligt instruktion. Kämpar på med både 1 och 2.

 
Ingen bild

Petra

26 januari 2009 17:57

vi hade en katt en gång som blev sur varje gång han tyckte att dotterna var borta för länge. När hon äntligen kom hem sprang han efter henne i timmar och bet henne i hälarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 20 november 2009 23:26

Några smakprov från höstens övningar           

Av Karin - 28 juli 2009 22:56

... som Petra säger, annars vet man inte vad som händer. Här är de senaste tavlorna, dåligt avfotade tyvärr, onödigt suddiga. Nåväl. Nu är det gjort!   Den översta är inte en strandbild som man kanske kan tro, det är mina pluttor som lekte utanför hu...

Av Karin - 6 mars 2009 23:28

Dags för lite tavlor tror jag.   För övrigt letar jag nu hantverkare för renovering av badrummet. Tips på pålitlig och kompetent sådan mottages tacksamt! ...

Av Karin - 14 februari 2009 11:52

Väntar på bättre tider, I'll be back (kanske).

Av Karin - 5 februari 2009 20:39

Föll till föga, gjorde som alla andra medelålders hälsofreakiga kärringar, köpte spikmatta! Provlåg (i direkt anslutning till telefongräl med nära anhörig), slappnade omedelbart av och somnade! Vaknade av mitt eget snark. Beundrade den röda ryggen i ...

Ovido - Quiz & Flashcards