Alla inlägg under november 2008

Av Karin - 28 november 2008 13:32

Det ska tydligen dokumenteras vad man klottrar, så här brukar det se ut när jag är på (tråkigt) möte.

Av Karin - 28 november 2008 12:09

Ja, det var onsdag när dessa sjukt bra alster kom till, ja det var på jobbet, ja, det var ett osedvanligt tråkigt möte. Ja, alster nummer 2 är direkt inspirerat av mötets innehåll.


Avskalat

Vi pratar med ord

våra kroppar röjer inget.

När du tror att du förstår

Har du ingen aning.


Mörkret faller

Nur är det dags att vidta åtgärder

kostnadsmassan är för stor.

Det här är ett långsiktigt problem

vad är avvecklingstiden för personal?


Av Karin - 27 november 2008 09:41

Rosor igår på kursen. Bara en gång kvar på terminen, men jag fortsätter i vår, oroa er inte! ;)

Av Karin - 17 november 2008 16:26

Kom att tänka på en sak som verkligen var mycket konstig!

När jag (stående på darriga ben i ett kalt förlossningsrum på SÖS i mitten av 80-talet) klämde ut min förstfödda, ropade en av barnmorskorna glatt: "titta, hon har segelhuvud!!"


Jag lovar att det var många tankar som hann passera innan jag fattade vad hon egentligen sa. Tänk er själva, vilken slags missbildning är egentligen ett segelhuvud?? Är det ett storsegel vi snackar om? Eller en färgglad spinnaker?? Hade ungen en enormt stort (men platt) skalle, som liksom böljade i vinden??


Nej, hon sa inte segelhuvud. Hon sa segerhuva.

Av Karin - 12 november 2008 13:16

Det här var lite kul! Enda negativa är att man (åtminstone jag) blir alldeles yr av att stirra på färgerna, nästan epilepsivarning! Tror jag, jag vet inte förstås. Blir ni också konstiga i knoppen av detta?

http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

Av Karin - 12 november 2008 10:38

Trodde det skulle gå bra på akvarellkursen igår, men det var ingen succé. Måste komma igång och måla hemma också, ska det vara så svårt att ta sig tid??

Av Karin - 5 november 2008 12:43

Ovido - Quiz & Flashcards