Alla inlägg under september 2008

Av Karin - 30 september 2008 22:34

Dagens övning, ett klassiskt stileben. Svårare än det ser ut, pröva själv vettja, om du inte tror mig!

Av Karin - 30 september 2008 15:29

På fikarasten fick jag idag följande förklarat för mig:

  • I ett parförhållande får man bara ägna kvällstid vid varsin dator ifall man är sambo, inte om man är särbo
  • Man ska gå på långpromenader tillsammans om man är i ett förhållande
  • Om man läser bloggar saknar man ett liv
  • Man måste ta tårta när någon slutar, man får inte avstå
  • Om man en gång varit chef är man ansvarig även för saker som inträffat innan och efter att man var det
  • Man ska ha bestämda platser i fikarummet, om man sätter sig på en annan plats än man brukar måste de andra kommentera det
Av Karin - 25 september 2008 15:12

När jag dör ska jag återfödas som ett björndjur! Absolut. Och så ska jag åka till en annan planet. Sen när jag dör igen (hur länge lever de??) ska jag bli människa igen. Fiffigt va??

Av Karin - 24 september 2008 21:24

Okej, här är den.

Av Karin - 24 september 2008 14:54

Det var bra att röda fina Ecco-skon inte fanns i butik i Stockholm, då hade jag säkert köpt den. Nu har det där som alltid händer hänt, dvs jag är inte ett dugg sugen längre och undrar hur i h-e jag tänkte??

Röda skor?

Va?

När det finns svarta.


Andra dagen på akvarellkursen igår, vi målade i sepia (kanske inte så lätt för er som inte är proffsiga konstnärer att hänga med i min nya tuffa lingo, ni får väl wikka). Det handlade bland annat om att få till såna där snygga speglingar, alltså träd som speglar sig i vatten till exempel. Gick väl så däääääääär för undertecknad, dvs inte alls. Hem och träna, herregud, jag vill att allt ska sitta perfekt på en gång, jag orkar inte träna!


Jag tror jag har ADHD.


P.S Kanske lägger jag in en bild på sepian sen, vi får se.

Av Karin - 18 september 2008 19:28

Jaha, enligt Eccos kundtjänst finns min röda drömsko (se förra inlägget), bara i ett fåtal butiker i landet, typ Göteborg och Umeå. Fega stockholmsbutiker!!


Jag frågade om de inte har någon webshop.

- Nej, jag har sagt till dem att de behöver en sån, det fanns en förut, kanske nästa år!


Wow, Internet, wow... kanske här för att stanna, ELLER??


Svarta varianten finns där den här bloggerskan bor!

Av Karin - 14 september 2008 00:54

Jag är galet kär i dessa. Tror jag. Jag har bara sett dem på bild, så jag vet inte ifall det är samma sak när jag upplever dem irl. Men alla Ecco säljs inte i fysisk butik, och dessa har jag inte sett...
De finns i svart också.

Vill ha!

Tror jag.

Rösta vettja! Till höger här på sidan.


/Karin - oerhört intressant modebloggare

Av Karin - 13 september 2008 17:40

Köpte material till akvarellkursen som börjar nästa vecka. Liten butik på söder, personlig service, extremt stökig butik (och trång).


Mitt sinnestillstånd: totalt förvirrad.


Gubben i affären (med brutet oläkt ringfinger som spretade):

- Ska tejpen för att fästa papperet med vara 30 eller 50 mm bred?


Jag (svettig, röd, förvirrad blick och okonstnärliga kläder):
- Ehhh.... jag vet inte, vad rekommenderar du? Äh, ta 30, det blir bra (försöker febrilt verka världsvan).


Gubben:

- Färgerna finns i halv- och helkoppar.


Jag:

- Jaa?.... Ta halv! (de var 1 * 1 cm stora och kostade 50 spänn styck, jag skulle ha 14 stycken).


Gubben:

- Är du medveten om att du inte passar in här, att du bara är ytterligare en medelålders förvirrad tant som tror att livet blir bättre för att du skaffar en "hobby", trots att du saknar all talang och om ett halvår kommer att ge upp och istället börja med "afrikansk dans", för det verkar ju "kreativt" och "härligt"?


Jag:

- Ja.


Det sista var ljug.


Tur att jag inte behövde köpa färgen "hooker's green" i alla fall. Det hade inte varit angenämt.

Ovido - Quiz & Flashcards