Alla inlägg under december 2008

Av Karin - 29 december 2008 16:20

Nu har jag äntligen tagit mig tid att måla hemma också, kursen har paus till feburari. Det blev jag och storebror som ska gå på kalas, ett foto jag tycker är jättegulligt.

Av Karin - 24 december 2008 12:45

Jag firar inte jul i år, men jag firar gärna ljus! Inte för att det är så mycket just idag... men ändå. Vi har länge firat midvintersolståndet i det här landet, längre än både Kalle Anka och den där killen som de spikade upp på ett kors.

Lars Lerin får illlustrera det här inlägget.


Se honom på Waldemarsudde!

Av Karin - 18 december 2008 14:36

Jag vill bara säga att det här är den roligaste bloggen som finns. Seriöst. Ingen är bättre.

Av Karin - 15 december 2008 21:28

Igår: presenter av M: lila halsduk, röd vattenkokare, Mamma Mia-film.

Idag:
1) Nästan påkörd av dårar som inte stannar vid övergångsställe (Solna). Gav dem fingret.
2) Stress stress stress på jobbet.
3) Middag på indisk med barn + M + bonusbarn.
4) Presenter av barnen*
5) Fika på CbG.
6) Bråk med ena barnet.
7) Hemkomst - fortf. inget varmvatten (sen i torsdags), jouren säger "nä idag har vi inte fått nåt samtal..."
8) Ringer på grannen som bekräftar: många har ringt flera ggr varje dag.
9) Försöker blogga men blir störd hela tiden.
10) Går antagligen och lägger mig för sent.


* Gammal ful vitlökspress ovanför ny hardcore dito.

LIten robot utkonkurrerad av större hårdare dito.

Av Karin - 10 december 2008 22:55

Det är så sorgligt med webbsatsningar som haft sin storhetstid och sen skrumpnat ihop till ingenting, eller något oigenkännligt. Adressen finns ju kvar, men inget är sig likt. Tex torget.se, eller koll.se (som iofs aldrig blev stort). Tänk om nån född på 80-talets senare hälft eller så (dvs de som snart är de som rekryterar :-o ) läser ens CV där det står att man jobbat på torget.se, surfar in för att kolla vad det är nu då, och hittar... ja ni kan ju se själva. Det är ju pinsamt! Och sorgligt, som sagt.

Av Karin - 3 december 2008 21:36

Jag ser nu att vissa färger ser lite mysko ut på skärmen. Den mittersta basfärgen ska vara mörk olivgrön, den översta ska vara nån mörkt grå.  Accentfärgen längst upp till vänster ska vara lime, typ.

Av Karin - 3 december 2008 21:20

Jahapp, så här blev det. Det enda jag kan tänka är:


Jaha, så mitt huvud sitter direkt på axlarna? Kort hals? Jag???? *fnys*

Ovido - Quiz & Flashcards